Víte, že pomoci Web Scrapingu můžete automatizovat vše, co děláte ručně ve webovém prohlížeči?
![](https://www.idc.cz/app/uploads/2021/06/Web-Scraping-1024x517.png)
Pro našeho zákazníka, jsme aktuálně vyvinuli robota pomocí služby APIFY, který mu pomůže vydělávat peníze, aniž by kdokoli seděl u počítače.
Hlavním požadavkem zákazníka byla možnost monitorovat data z webu sázkové kanceláře a následně tato data vkládat do aplikace, která za něj bude automaticky sázet. Jak jsme to dokázali? Data, ve strojově čitelné podobě, získáváme pomocí robota a na základě kurzu sázkové kanceláře se tato data vkládají do aplikace. Ta na základě předchozích kroků již automaticky sází. Bylo tedy nutné, aby robot data nejen načítal, ale i zapisoval. A jaký je výsledek? Je možné do vteřiny sázet.
Ptáte se, jak to funguje a na co Web Scraping můžete použit?
Web scraping je automatická metoda získávání velkého množství dat z webových stránek. Většina těchto dat jsou nestrukturovaná data ve formátu HTML, která se poté převádějí na strukturovaná data v tabulce nebo v databázi, aby je bylo možné použít v různých aplikacích. Existuje mnoho různých způsobů, jak provést scraping webu za účelem získání dat z webových stránek.
Na co se používá Web Scraping?
Web scraping lze použít ke sledování aktuálních trendů kolem aktuálních událostí nebo zpráv. To umožňuje podnikům sledovat vznikající příběhy o sobě, svém oboru nebo konkurenci a umožňuje jim reagovat včas, snad před ostatními.
- Elektronický obchod – pomocí web scrapingu můžete současně sledovat miliony webů a produktů elektronického obchodování v reálném čase. Zefektivněte sledování konkurenčních cen a produktů, abyste mohli upravit svou vlastní cenovou strategii a optimalizovat svůj výkon.
- Bankovnictví, investice – pomocí web scrapingu můžete sledovat nastupující trendy a analyzovat jejich potenciální dopad (např. Dopady kryptoměny na tradiční finanční trhy), což investorům umožňuje jednat před dopady prognózy a zmírnit ztrátu.
- Nemovitost – sledování realitních trendů pomocí web scrapingu umožňuje realitním agentům a realitním agentům posoudit modely poplatků konkurence a zároveň sledovat dynamiku trhu na místní, regionální a národní úrovni. Vyřazením dat z výpisů mohou realitní agenti vylepšit výpisy svých konkurentů.
- Průzkum trhu – průzkum trhu leží na křižovatce mnoha z těchto příkladů použití. Data získaná z webu mohou být podkladem pro průzkum trhu a pomohou vám činit efektivní obchodní rozhodnutí od obsahových strategií po sociální média a reklamní kampaně.
Ondřej Hlaváč